lördag 28 december 2013

Kom igång med Google Chrome

Det här skulle väl egentligen varit det första inlägget på bloggen. Här försöker jag med hjälp av en liten videoguide beskriva de första stegen för att låta Chrome bli din centrala plats för ditt arbete på webben och i "molnet".

Guiden förutsätter att du har installerat Google Chrome och har registrerat ett konto hos Google.

Jag går igenom hur du enkelt skapar ett "skrivbord" i din chrome.
Vi lägger upp genvägar till de vanligaste "nyttoprogrammen" samt installer tillägget som alltid är det första jag lägger till i ett nytt konto.
Jag introducerar också dokumentet som jag fortlöpande kommer att uppdatera med tillägg och appar som är mina favoriter.
https://docs.google.com/document/d/1QSYNzrqMbkVRTH6H4iVaKcnuLOy_coPVDSjxnGJry48/edit#


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar